dinsdag 28 juli 2009

Broodnijd?

Even een klein blogje tussendoor. Ik kon het nauwelijks geloven toen ik vandaag het berichtje las. In Mill is blijkbaar een ondernemer die het niet zo goed kan vinden met zijn collega-ondernemers. Deze ondernemer heeft namelijk de gemeente Mill gevraagd om de zondagopenstelling van Albert Heijn stop te zetten.
Het gaat om het volgende (bron: www.inmill.nl)

===============
"Zondagopenstelling AH Mill is illegaal
De openstelling van supermarkt Albert Heijn in Mill is illegaal. Dat stelt een ondernemer in een mail aan de gemeente Mill. Deze baseert zijn uitspraak op een artikel in het Financiële Dagblad. In dat artikel schrijven de advocaten Mark van Weeren en Thomas van Vugt van het Amsterdamse advocatenkantoor Blenheim: “De wetgever heeft juist een onderscheid gemaakt tussen een normale supermarkt en een avondwinkel. Voor supermarkten die zondagmiddag in de hoedanigheid van avondwinkel toch de deuren openen, biedt de Winkeltijdenwet geen ruimte. Gemeenten die een ontheffing verlenen aan supermarkten, handelen in strijd met de Winkeltijdenwet.” De ondernemer vraagt de gemeente Mill op basis hiervan stappen te ondernemen en de vergunning van AH Mill voor de zondagopenstelling in te trekken. “Ik neem tenminste aan dat zoals te doen gebruikelijk bij de gemeente Mill en Sint Hubert er ten aller tijden naar de letter van de wet door de gemeente gehandeld dient te worden, dus ook in dit geval.” Verder laat de ondernemer weten actie te zullen ondernemen wanneer de gemeente verder geen stappen onderneemt rond de zondagopenstelling van A.H. in Mill."
================

Hier is volgens mij sprake van broodnijd! Collegiaal is het allerminst. De vraag die onmiddellijk bij me opkomt, is wie deze ondernemer toch zal zijn. Vermoedelijk heeft hij iets met een van de andere supermarkten te maken en dan is het rijtje snel opgenoemd. Jan Linders? De Spar? De Aldi? In ieder geval zou ik geen stap meer in de desbetreffende winkel zetten als ik het wist, zo iemand gun je je klandizie toch niet?!
En wat ik vooral hoop, is dat Albert Heijn gewoon op zondag openblijft, ik vind het een prima initiatief dat het mogelijk maakt om nog snel even een boodschapje voor het eten te doen. Doorgaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten