zondag 30 mei 2010

Wat doet Mill voor kinderen?

Er waren deze week 2 berichten uit Mill die me speciaal opvielen. Allereerst was daar de oproep van de kinderen die in de buurt van het landschapspark wonen. Zij vragen om speeltoestellen om ook voor hen het park aantrekkelijk te maken. Dat lijkt me nou een héél goed idee!
Regelmatig loop ik door het park en steeds verbaas ik me erover dat er zo weinig gebeurt. Het is erg mooi aangelegd, maar voor wie? Voor die enkele keer per jaar dat er wat georganiseerd wordt, zoals met de balonnenfeesten van weleer of soortgelijke activiteiten?
Helaas wordt het park blijkbaar wel gebruikt door jongeren die er met mooi weer een biertje (of meer) drinken. Dat is helemaal niet erg, maar het glas dat ze achterlaten wel. Bijna altijd liggen er scherven in de buurt van de bankjes, misschien dat ze daar eens op kunnen letten. Opgeruimd staat netjes zal ik maar zeggen ;-)
Maar terug naar de kinderen die om speelgelegenheid vroegen; ik vind dat heel slim. Daarmee komt er meer levendigheid in het park. Dat is goed voor Mill, dat kan wel wat levendigheid gebruiken.



Het tweede bericht was er één in de categorie 'lang verwacht, maar toch gekomen'. De brede school zal toch aan de Langenboomseweg gebouwd worden. Tenminste als daarvoor uiteindelijk een vergunning afgegeven wordt. Stap 1 is nu een feit, er is eindelijk overeenstemming in de raad over de locatie. Nu snel over naar stap 2 en zorgen voor een vlotte voortgang. Inmiddels wordt er al sinds oktober 2006 over een brede school gepraat en daarvóór waren er plannen om op de plaats van De Leeuwerik een nieuw scholencomplex te zetten voor plan West. Meer dan 5 jaar na die eerste nieuwbouwplannen wachten we nu nog steeds op een nieuw gebouw.

Kinderen die in die tijd nog klein genoeg waren om te genieten van speeltoestellen, zijn nu bijna klaar met hun middelbare school. Er zal een hele schoolgeneratie overheen gaan voordat de eerste leerling plaatsneemt in de nieuwe schoolbanken van de brede school, laten we hopen dat de kinderen die in de buurt wonen van het landschapspark niet zo lang hoeven te wachten op hun speeltoestellen!

Deze week op Lievendags Weblog: Mister Slowhand Clapton


Geen opmerkingen:

Een reactie posten