zaterdag 21 februari 2009

Groot groen monster

Help! Terwijl ik op vrijdag in de namiddag nog op kantoor zit te werken, zie ik opeens een grote groene vorkheftruck héél dicht richting ons huis komen, met de tanden van de vork zo recht vooruit....
Ik schrok er behoorlijk van en rende naar buiten, want ik dacht minstens dat er een stuk uit de gevel zou gaan. Wij hadden niemand besteld, maar er gebeurde van alles daar op onze huishoek en boven onze tuin.
Wat bleek? We hebben nieuwe buren in een appartementje op de eerste verdieping van het belendende pand. Die kregen hun nieuwe meubels niet over de trap.
Het was blijkbaar een klus die 'op het laatste moment' - na enig nadenken begreep ik dat de leverancier van de meubels hiermee de naderende carnaval bedoelde - nog geklaard moest worden. Bij een plaatselijk transportbedrijf is toen een vorkheftruck geregeld en de kasten gingen vervolgens via de zijkant, over onze tuin de hoogte in en zo op het balkon van het appartement. Een leuk spektakel voor iedereen die erbij stond en er blijkbaar al vanaf wist. Maar ik vond het een stuk minder leuk om opeens ongevraagd voor dit feit gesteld te worden. Welkom nieuwe buren, ik hoop dat we in de toekomst nog plezier van elkaar hebben.

Carnaval komt er dus aan. Een niet te missen feit als je in het centrum van Mill woont. De ballonnen die we morgen aan de vlaggenstok hangen, hebben we binnen. Vanaf gisteravond komen er regelmatig bont uitgedoste feestgangers langs en de jeugdraad van elf is al een aantal keren vrolijk voorbij gehuppeld.
Op zondagmiddag zal de grote optocht van Mill door de straten trekken en wij verkeren in de luxe dat we langs de route wonen. Met mooi weer staan we eersterang buiten en als het minder mooi is dan zitten we eersterang (boven) binnen. Altijd goed.
In de hoop nog een paar leuke foto's te maken, sluit ik nu af met de belofte dat ik die morgen nog onder dit stukje zal zetten. Alaaf!

Carnaval 2009 Optocht Mill

Geen opmerkingen:

Een reactie posten