zaterdag 14 januari 2012

Station Middelburg

Van Station Mill naar het station van Middelburg gaat niet helemaal met de trein en al helemaal niet zonder hindernissen (= overstappen). Het begint met een busrit van Arriva naar Cuijk waar wel een station is. Daar kun je dan níet met een NS trein vertrekken, maar wel met Véolia naar Nijmegen. Gelukkig rijdt daar de Intercity naar Roosendaal en kun je in ieder geval heel lang blijven zitten voordat er opnieuw overgestapt moet worden. Het laatste rechte stuk van bijna 3 kwartier rijd je Zeeland in, bij aankomst op station Middelburg heb je er dan een kwartier met de bus en bijna 3 uur treinen opzitten! Je kunt in dit geval beter met de auto gaan, in nét 2 uur is de afstand overbrugd.

Ik reed het samen met mijn broer met een verhuisauto, net na Kerstmis 2011. Sinds 3de kerstdag woon ik officieel in Middelburg en zoals ik van veel kanten te horen kreeg, ben ik een 'Zeeuws meisje' geworden. Zeeuws is leuk, maar zúnig zal ik wel niet worden. Waar ik nu woon, loop ik zo de stad in met alle verleidingen die daarbij horen. Het spreekwoord 'Zuinigheid kent geen tijd' is hier niet aan mij besteed, ik geniet van het in de stad wonen.
En even verderop - om precies te zijn 10 km - sta je op het strand! Lekker uitwaaien aan zee, lunchen in de zon (achter glas in het strandpaviljoen) en weer verder lopen langs de branding. Voor iemand die eigenlijk niet zo van de zee houdt, geniet ik hier wel heel erg van.

Station Mill zal als blog verdergaan als Halte Middelburg. Een nieuwe plek in mijn leven waar vast ook weer een heleboel over te vertellen valt. Wordt vervolgd.

Deze week op Lievendag's WeBlog: De eerste Zeeuwse weken


Geen opmerkingen:

Een reactie posten