zondag 3 september 2006

Alweer een zondag zonder zon...

Om er moe van te worden, zo triest is het de laatste tijd met het weer gesteld. De zomer die we in juli hadden lijkt al weer heel lang geleden. Alle mopperpotten die toen verzuchtten dat ze hoopten op een buitje hebben nu wel hun zin gehad. Stop er maar eens mee, stop alsjeblieft met al die regen! Maar dat is een verzoek dat ik helaas aan niemand kan richten en net zoals ieder ander moet ik het weer maar nemen zoals het komt. En óf het komt, de laatste week met al die flinke regenbuien kwam het zelfs weer bij ons binnen. Door het niet goed functioneren van de dakgoot hebben we dan een natte berging. Het gekke is dat zelfs dát went als het al de hele maand heeft geregend en geplenst.
Maar op deze zoveelste zondag zonder zon kijk ik nu toch echt wel uit naar het beloofde mooie weer dat er aan zit te komen. Dat soort boodschappen geloof ik altijd heel graag en onvoorwaardelijk. Om dat gevoel een beetje te voeden, kijk ik ook regelmatig op websites waar ze voorspellingen doen over het weer. Een van mijn favoriete sites op dat gebied is www.weeronline.nl. Je kunt er elke willekeurige plaats invullen waarvan je het weer in de komende dagen wilt weten en je wordt op je wenken bediend. Voor Mill ziet de voorspelling er heel gunstig uit. Vandaag stellen ze regen in het vooruitzicht - en dat dat klopt kan ik met mijn eigen ogen zien als ik naar buiten kijk - maar voor de rest van de week komt er een zonnetje achter de wolken uit gekropen. Het wordt zelfs weer een beetje warm! Niet zo warm dat alle mopperpotten weer opnieuw om regen gaan vragen, maar lékker warm. Voor iedereen een aangenaam temperatuurtje, we hebben het wel een beetje verdiend na alle nattigheid.
Elke week op zondag schrijf ik een stukje op deze plek, ik hoop dat ik volgende week kan terugkijken op een prachtige zonnige week en dat het eindelijk weer eens een echte ZONdag wordt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten