zondag 24 juni 2007

Zondagmiddag in Mill

Het komt niet zo heel vaak voor, maar op deze zondagmiddag heb ik even niks te doen. Dat klopt dan helemaal precies, want ook in Mill lijkt er nu niks te doen te zijn. Allerlei aankondigingen van wat er komen gaat, staan op de Millse websites. Maar vandaag is het stil. Als ik naar buiten kijk, zie ik af en toe een fietser of wandelaar, maar daar blijft het bij.
Of zou iedereen nog aan het uitrusten zijn van de Kuulenfeesten? Dat zou dan verklaren dat het nóg stiller is dan anders in ons rustige dorp.

Zelf was ik nog nooit op Kuulenpop of de Kuulenfeesten. Als inwoner van Mill had ik het inmiddels al wel 3 keer mee kunnen maken, maar het is er gewoon nooit van gekomen. Ik ben bang dat dat ook niet meer zal gaan gebeuren. Want ook al belooft de organisatie dat het met het gekozen programma voor iederéén een groot feest zal zijn, mijn muziek staat er niet bij! Van de meeste bands of artiesten heb ik zelfs nog nooit gehoord en van degene die ik wel ken, gaat mijn hart niet sneller kloppen. Toen ik toch wat meer informatie over bijvoorbeeld de 'Jan van Brusselband' wilde hebben, bleek ik dat niet via de website www.kuulenfeesten.nl op te kunnen vragen. Bij nader inzien waren er meer niet werkende links. Dat is jammer, want de website op zich ziet er heel aantrekkelijk uit. Misschien iets te veel aandacht voor het design en te weinig voor de techniek gehad? In zowel Internet Explorer als Firefox krijg ik foutmeldingen. Jammer, want nu weet ik nog niks over de 'Jan van Brusselband' of 'Staal met Glazen'. (Inmiddels blijkt de hele website niet meer te bestaan...)

Het is natuurlijk ook mogelijk dat iedereen in Mill druk bezig is met de voorbereidingen voor de zomervakantie. Nog een week en dan sluiten de schooldeuren weer en gaan er veel mensen op vakantie. Je ziet ze ook overal weer staan, de caravans die schoongemaakt en ingepakt moeten worden. En dan met de eigen hut naar het zonnige zuiden of dichter bij huis op een gezellige camping. Ook dat zal ik dit jaar niet gaan doen. Wel naar het zonnige zuiden, tenminste dat hopen we, maar zonder caravan. Kamperen, al of niet onder luxe omstandigheden, hoort niet bij onze favoriete bezigheden. Wij huren lekker een huis in Zuid Frankrijk en doen daar heerlijk een paar weken zo vaak mogelijk 'niks'. Beetje lezen, beetje zwemmen, beetje wandelen en veel beetjes lekker eten. De ultieme vakantie!

Het wordt dus de komende weken nóg stiller in Mill. Als iedereen op vakantie is. Maar gelukkig zijn er ook mensen die naar Mill of omgeving toékomen om hun vakantie te vieren. Speciaal daarvoor zijn er alweer activiteiten gepland.
Millse kunstenaars openen hun ateliers in het eerste weekend van juli en het eerste weekend van augustus. En dat is dan weer jammer dat dat niet vaker gebeurt, zodat er meer Millse mensen van kunnen profiteren.
Ook een traditie die altijd in de zomervakantie plaatsvindt: de Vakantiejaarmarkt, dit jaar op woensdag 25 juli. Altijd een drukte van belang bij ons voor de deur. Wij zullen het dit jaar niet meemaken omdat we het dan nog te druk hebben met niks doen in De Provence!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten