zaterdag 5 januari 2008

Terug in Mill


Na een spetterende jaarwisseling in Parijs, zijn wij weer terug in Mill. Op 2 januari 's avonds kwamen we thuis en de feestverlichting was al verdwenen! Wat een contrast met de lichtstad waar we net vandaan kwamen. Het (mijn) amateurfilmpje hierboven laat daar wat voorbeelden van zien.
Schreef ik dinsdag (1 januari 2008) nog dat we tijdens de lunch niks van het Franse rookverbod merkten, 's avonds was dat al een ander verhaal. Een restaurant vol mensen en niet één roker! Ook tijdens onze laatste lunch - die we gebruikten in een brasserie die tevens bar tabac was - werd helemaal niet meer gerookt. Terwijl er verschillende klanten binnenliepen om een pakje sigaretten te kopen, genoten wij van een rookvrije maaltijd!
Net zoals de metro tot 's middags 12 uur op 1 januari gratis toegankelijk was (officieel was het op oudejaarsavond en de hele nacht vrij reizen), zo ging het rookverbod ook eigenlijk pas die middag in.

Donderdag begon voor ons het nieuwe jaar in Mill. Nadat de kerstbomen opgeruimd waren en de lichtjes uitgeschakeld, was het gewoon weer tijd voor het dagelijks werk. Met 3 projecten onderhanden kom ik alweer tijd tekort. Drie heel verschillende websites zijn in de maak en dat vergt nogal wat van mijn creatieve vermogens. Maar het is heerlijk om weer achter mijn pc-tje te zitten en daarmee bezig te kunnen zijn.
Terwijl ik daarmee doende was, ontving ik (via Tonnie Kremers) een mail van Paul Moors. Ik begreep daaruit dat hij niet voor niks schrijft... Zijn wekelijkse columns die al een tijd op de website van Tonnie Kremers verschenen, zullen binnenkort uitkomen in boekvorm. Dat boekje is te koop voor € 12,50. Jammer dat hij niet meer regelmatig zijn visie op 'het Millse' geeft, maar het boekje zal ik niet kopen. Columns moet je lezen als het onderwerp waarover ze gaan nog actueel is, achteraf is het alleen nog maar oud nieuws. Maar ik ben dan ook geen echte 'Millse' en heb daarom waarschijnlijk niet het gevoel dat ik dit boekje moet hébben. Het is voor Paul te hopen dat er veel vraag naar komt, zodat hij in ieder geval uit de onkosten is.
Laat mij maar gewoon lekker iedere week mijn blogje blijven vullen. Dat kost niks en hoeft ook niks op te brengen. Het is fijn om te weten dat het gelezen wordt, dat is genoeg. Af en toe levert het wat reacties op en daar ben ik dan al heel blij mee.
Mill online leeft, heb ik gemerkt. Er is zelfs een Hyves voor Mill (met een kleine 300 leden!), klik maar eens op de link dan zie je het zelf!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten