zaterdag 23 februari 2008

Mill interactief: nieuwe website


Al een hele tijd twijfelde ik of ik nu echt wel een poetshulp nodig heb. Voordat wij 3 jaar geleden in Mill kwamen wonen, genoten wij van 2 keer per week huishoudelijke hulp. Met allebei een baan buitenshuis en niet echt een klein huis, vonden wij dat geen overbodige luxe. Er was niemand die ons huis beter schoon kon houden dan 'onze' Chen.
Maar door de verhuizing kwam er een eind aan de samenwerking en omdat ik in Mill vooral thuis zou werken, besloten we dat we het voorlopig zonder poetshulp zouden doen. Zelfs het feit dat we in een veel groter huis gingen wonen, vonden we toen geen bezwaar.
Iedereen die pas verhuisd is, weet dat het in het begin nog behoorlijk rommelig kan zijn, maar tussen de klussen door bleef het huis redelijk schoon.
Het was wel druk, na de verhuizing had ik alle beschikbare tijd nodig om mijn bedrijf op te starten en bovendien wilde ik ook een beetje inburgeren in mijn nieuwe woonplaats. Daarom meldde ik me in die tijd ook aan als invaljuf op de basisschool en sta ik weer regelmatig een dag voor de klas. De combinatie van het alleen thuis achter de pc werken en lekker een dag 'juffen' bevalt me nog steeds prima. Naast het zakelijke contact met mijn klanten is het geweldig om met jonge kinderen op te trekken.

Ja, en dan is er óók nog dat grote huis!
Langzaamaan ontstond dus toch het idee om weer hulptroepen in te gaan schakelen. In eerste instantie ben ik gaan zoeken in de kleine advertenties in de huis- aan huisbladen. Daarin stond echt helemaal niks wat ook maar in de buurt kwam van een hulp in de huishouding. Vrouwen genoeg die zich via zo'n blad aanbieden, maar van hun diensten wordt mijn huis niet schoon! Vervolgens heb ik hier en daar rondgevraagd, maar ook dat valt niet mee en het leverde dan ook niks op.
Mijn volgende stap was het 'prikbord' bij de supermarkt. Er wordt van alles te koop aangeboden, maar niemand bood zich aan als huishoudelijke hulp. Daarom heb ik daar zelf een kaartje opgehangen en hoopte er maar het beste van.
De eerste dagen gebeurde er niks, maar toch al vrij snel ontving ik een mail waarin 2 dames zich aanboden als mijn hulp. Voorwaarde was wel dat ze sámen komen werken en dat is nou net iets waar ik geen zin in heb. Ik denk dat het efficiënter is als er één flinke hulp komt die in een logische volgorde mijn huis 'doet'. Omdat ik vooral thuis - op kantoor - werk, vind ik het ook niet aangenaam als er op 2 verschillende plaatsen in huis nóg iemand aan het werk is. Om het overzichtelijk te houden, heb ik liever één persoon waar ik goede afspraken mee kan maken. Maar hoe bereik ik zo iemand?
Nou is mijn werk websites maken, dat is o.a. de business waar mijn bedrijf om draait, dus was het voor mij een logische stap om een digitaal prikbord voor Mill te maken. Ik hoop zo meer mensen te bereiken dan met een kaartje bij de AH en bovendien blijft het kaartje ook 'hangen' zo lang als ík dat wil. En omdat een prikbord alleen maar leuk is als er veel 'boodschappen' op komen, is het sinds deze week voor iedereen mogelijk om er via www.station-mill.nl iets op te zetten. Er zijn al rubrieken aangemaakt: 'Gevraagd' (Te Koop en Diensten), 'Aangeboden' (ook Te Koop en Diensten) en 'Gezocht' (Personen) en mijn oproep staat er natuurlijk al bij. De berichten lezen kan altijd, om zelf actief deel te nemen, moet er wel geregistreerd worden. Dat is vooral om ongewenste teksten en 'vreemde gasten' buiten te houden.
Verder hoop ik dat veel mensen er plezier van zullen hebben en vooral dat ik op deze manier toch nog aan een goede, betrouwbare huishoudelijke hulp kom!
En nu allemaal snel doorklikken en aanmelden op www.station-mill.nl!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten