zondag 15 juni 2008

Vermist

Na een kleine week van afwezigheid kwamen wij op een hele vroege vrijdagochtend weer thuis in de Stationsstraat. Het eerste wat ons opviel, was het grote 'te koop' bord op de hoek van de straat. Het stond er prominent aanwezig te zijn, misschien iets té duidelijk. We hebben er maar een dag van kunnen 'genieten', want toen wij diezelfde avond laat thuiskwamen, stond het er waarschijnlijk niet meer. Helemaal zeker is dat niet, want door de wegwerkzaamheden verderop in de straat, kwamen wij van een andere kant aan. Maar de volgende ochtend zag ik vanuit het keukenraam dat er iets niet klopte. Het grote geel met groene bord dat ik daags daarvoor overduidelijk in het raam van de buren weerspiegeld zag, stond er niet meer. Nader onderzoek leverde helemaal niks op, het bord bleef vermist en alleen de paal is blijven staan. Toen ik de makelaar erover berichtte, stelde hij mij gerust door te zeggen dat het wel vaker voorkwam maar dat de borden ook altijd wel weer ergens anders opdoken. Of ik dan wel de paal eruit wilde halen, dan kwam de rest maandag wel. Die paal kreeg ik met geen mogelijkheid van zijn plaats, wat ook meteen verklaarde waarom die er nog stond! Het bord is nog steeds weg, ik hoop dat het een eenmalige actie was en dat we volgende week weer duidelijk 'te-koop-staan'. Misschien was het een actie van feestvierende oranjefans?
Mocht iemand anders in Mill opeens een groot geel met groen 'te-koop-bord' in de tuin hebben staan, dan kunnen ze het op Stationsstraat 5 weer op de juiste plek komen zetten!

Als je een week weg bent geweest, dan ligt er bij thuiskomst een grote stapel kranten en post. Oude kranten worden meestal meteen weggegooid, want oud nieuws is geen nieuws. Toch viel me meteen de berichtgeving over de brede school op en heb ik de Maasdriehoek alsnog uit de bak met oud papier gevist. De grote openingskop 'Later besluit brede school Mill' trok mijn aandacht. Alwéér een uitstel? Nu de Leeuwerik en de Straethof volop aan het fuseren zijn, verwacht je dat er schot in de zaak komt. Hoe langer de beslissing uitgesteld wordt, hoe moeilijker het wordt om alle neuzen dezelfde kant op te houden. Toch moet ik zeggen dat ik, na lezen van het bericht, het idee van AB'90 helemaal niet zo gek vind. Er zíjn 2 prima schoolgebouwen in Mill die in principe groot genoeg zijn om alle basisschoolkinderen in te huisvesten. Bij allebei de gebouwen zijn faciliteiten voor de gymlessen in de buurt en is er ruimte voor buitenschoolse opvang en andere 'brede' toepassingen. De scholen zijn beide op een voor basisonderwijs geschikte locatie gelegen. Plus een enorm groot voordeel: het voorstel van AB'90 is de helft goedkoper. Als ik in de gemeeteraad zat, dan zou ik het wel weten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten