zondag 16 november 2008

Groeten uit Antwerpen

Dit weekend was ik in Antwerpen. Even heerlijk genieten van deze leuke stad.
Bij de kathedraal stond de vaste 'living statue' weer tussen de beeldengroep. Op de foto hierboven staat dus een beeld in de groep dat er eigenlijk niet bij hoort. Ik ben benieuwd of iemand mij kan vertellen om welk beeld het gaat!

Intussen zag ik op internet dat er in Mill nog stevig doorgepraat wordt over de wel of niet te bouwen brede school. Op 27 november zal de gemeenteraad een definitief besluit nemen over de locatie. Deze week konden alle belangstellenden de hele geschiedenis nog eens nalezen op een hele pagina van De Koerier. AB90 belicht hierin veel aspecten, maar benadrukt de voordelen van twee locaties tegenover die ene nieuw te bouwen brede school aan de Langenboomseweg. Als politieke partij is het hun goed recht om hun standpunt op deze manier uiteen te zetten. Maar het blíjft natuurlijk de mening van één partij. De schoolbesturen denken er anders over en het advies dat het college van B&W deze week aan de gemeenteraad heeft aangeboden pleit ook voor één brede school in Mill. Lees hierover meer op www.inmill.nl.
Als reactie op dit advies schrijft de secretaris van AB90 dit weekend een uitgebreid stuk over de nieuwste ontwikkelingen over kleinschaligheid en onderwijs. Schrijft Theo van Eenbergen dit nu als secretaris van AB90 om de mening van zijn partij met extra argumenten te ondersteunen of schrijft hij dat als onderwijsman die zich oprecht bezorgd maakt over het basisonderwijs in de gemeente Mill? Lees er hier meer over en oordeel zelf.

Eindelijk komt er binnenkort ook weer licht in de duisternis in Mill. Op 12 december zullen wij niet meer op een lege kerktoren hoeven te kijken en zien wij vanuit alle richtingen weer hoe laat het is. (www.inmill.nl)

Reactie van Theo van Eenbergen:
theo van eenbergen 28-11-2008 15:47
Dag Rieky,
als onderwijsman geschreven, eigenlijk in opdracht van de gevoelens van Millse ouders. Schoolbesturen en college hielden relevante informatie achter en die heb ik beschreven. Natuurlijk ben ik (met trots) lid van AB'90, maar heb dit op persoonlijke titel geschreven. Zij wisten van het artikel niets af; slechts Corné Kremers wist, dat ik iets zou gaan schrijven. C'est tous.
Groet,
Theo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten