donderdag 28 mei 2009

Afscheid


Na zo'n 4 jaar enthousiast bloggen op het Volkskrantblog, meen ik dat ik er nu afscheid van moet nemen. Er is bij die krant blijkbaar iemand op het idee gekomen dat het oude format niet meer voldoet en dat er iets nieuws ontwikkeld moet worden. In dat soort gevallen roep ik altijd snel: "Zorg dat je het kind niet met het badwater weggooit" en dat hebben ze bij de Volkskrant vast niet gehoord.
Wat een ellende, de hele lay-out van je blog verschoven en alles duurt eindeloos voordat er iets zichtbaar wordt. En dan begrijp ik dat ik nog geluk had, want er waren veel mensen die niet eens meer konden inloggen op hun eigen blog. Want zo voelt dat dus wel: je eigen blog. Daar heb je van alles aan toevertrouwd en veel tijd ingestopt en dan kun je er niet eens meer bij...

Dinsdagmiddag zou het nieuwe blog na anderhalve dag afwezigheid weer operationeel zijn, maar ik schrok van de kwaliteit en de toegevoegde flauwiteiten. 'Groepen' en 'Favorieten', waarom zou ik die op mijn weblog willen? Daarvoor kan ik prima terecht bij Hyves, Facebook of zakelijk op Linkedin. Daar maak ik graag gebruik van en hoef dat echt niet op mijn weblog waarop ik alleen maar wil vertellen over Mill en omstreken. En toen ik probeerde of ik de blokjes Groepen en Favorieten kon verwijderen, lukte me dat niet. Ook ze op een 'achterafplaatsje' parkeren ging moeizaam. Als het al eens lukte, dan stonden ze me na een half uur weer gezellig bovenaan toe te lachen. Grrrrrr.
Vanmorgen bedacht ik dat ik natuurlijk helemaal niet afhankelijk ben van het Volkskrantblog, bloggen kun je overal. Ik heb ook hele goede ervaringen met andere blogs en heb daarom snel een 2de Station Mill aangemaakt bij Blogspot. Toen ik dat eenmaal bedacht had, ben ik begonnen met zoveel mogelijk oude blogjes met terugwerkende kracht te publiceren op dit nieuwe wonder. Alles werkt zoals ik het wil, ik kan veranderen waar en wat ik wil en er kan zelfs script gebruikt worden (voor de digibeten onder u te moeilijk om uit te leggen, maar het geeft meer mogelijkheden in wat je wilt laten zien). Zo is er nu een heuse diashow in de rechter kolom! Bij deze dus:
Ik blog voortaan alleen nog maar via http://stationmill.blogspot.com!

Helaas hield het Volkskrantblog er tot nader order helemaal mee op toen ik de berichten van de maand mei er net op had staan. De rest volgt nog - al zal dat allemaal niet zo snel gaan want het kost nogal wat tijd - tenminste als de VK erin slaagt om hun blog weer operationeel te krijgen!
Lieve Volkskrantbloglezers, ik wil jullie allemaal bedanken voor de belangstelling en hoop dat jullie me blijven bezoeken op de nieuwe locatie. Tip: abonneer je hier via de RSS-feed (Abonneren op: Berichten (Atom))!

Vanmorgen was er in Mill ook een bijzonder afscheid: de uitvaart van Harm Selten. Ik heb hem persoonlijk niet gekend, maar zijn kinderen ken ik van de tijd dat ze op De Kameleon zaten. Ik wist wel dat hij ernstig ziek was, maar ik schrok toch toen ik van de week de rouwadvertentie las.
Het was rond 10 uur uitgesproken druk in de Stationsstraat, veel mensen in hun beste kleren die allemaal richting kerk liepen. Ook erg veel motoren opeens in het centrum van Mill. Op een gegeven moment zag ik een motor voorbij rijden met een doodskist in het zijspan. Toen begreep ik opeens waar alle drukte vandaan kwam.

Het moet een indrukwekkend afscheid zijn geweest met tientallen motorrijders die hem begeleidden op zijn laatste rit. Voor Sonny en Joy zal het bij het grote verdriet dat ze hebben, zeker ook troost bieden dat er zoveel mensen van hun papa hielden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten