zaterdag 11 september 2010

Groeten uit Stuttgart

Hauptbahnhof Stuttgart 1912, ontwerp van Architect Paul Bonatz

De helft van de week was ik niet in Mill, donderdag en gisteren was ik in Kiev en sinds gisteravond in Stuttgart. Nog even, want we komen al weer bijna naar huis.
Stuttgart is een redelijk gote stad, vooral bekend van het Mercedes-Benz Museum of voor de liefhebbers: van het Porsche Museum. Wij zien daar allemaal niks van, maar zijn voor een conferentie op de Hohenheim Universiteit.
'Alles net' is de Duitse uitdrukking die het beste past bij mijn gevoel over ons verblijf hier. Treinen rijden op tijd en zien er schoon uit (ik was vanmiddag even op en neer naar de stad), de zon schijnt en overal zitten vrolijke mensen op terrassen en in het park. Gisteravond heel erg lekker gegeten, heel erg Duits ook. Lees daarover - en over Kiev - meer op Lievendag's Weblog

Definitief Ontwerp van het Sociaal Cultureel Centrum te Mill, met blik op de Kerkstraat.
Impressie overgenomen van www.hansverheijen.nl


Het deed me trouwens groot genoegen toen ik deze week las dat de Stichting Myllesheem ook helemaal niet zo blij is met ons nieuwe Sociaal Cultureel Centrum in Mill. Niet met de plek en niet met het uiterlijk ervan. Ze betwijfelen zelfs het nut ervan. In de laatste regels van hun brief lijkt het wel of ik mezelf hoor: "Zou, als een referendum gehouden zou zijn, de meerderheid van de inwoners gekozen hebben voor deze locatie. Of überhaupt voor een SCC? Geluiden die ons bereiken duiden daar niet op. Wat wij horen is dat men zich afvraagt waar men in godsnaam mee bezig is.."
Dit klinkt niet erg vrolijk en ik vraag me met de Stichting Myllesheem af of Mill wel blij wordt van zo'n nieuw - te - modern centrum.

3 opmerkingen:

  1. ook Myllesheem zou blij moeten zijn met het SCC, want eindelijk een centrale plaats voor het archief, eindelijk een accommodatie om alle wetenschap en kennis te etaleren en toegankelijk te maken voor de gehele Millse bevolking ipv het te bewaren, op te slaan, weg te stoppen in donkere kasten opgesteld in nog donkerder achterkamertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er is een anonieme reactie geplaatst door Cyber-T die zich verstopt achter de blogger Sociaal Cultureel Centrum met een lege blog. Zoals afgesproken hierboven worden anonieme reacties niet geplaatst. Cyber-T, zonder verdere info wordt je reactie dus niet geplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sorry Mevrouw Lievendag, er ging iets mis, ben namelijk zelf bezig met zo'n blog, plaatst u aub de ingezonden reactie en zet er mijn naam maar bij; Theo Maes.
    Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen