zaterdag 26 mei 2007

Wat gebeurt er?

Vorige week schreef ik hier nog 'Niks aan de hand', maar déze week moet ik dat weer herroepen. Lees hieronder zomaar wat koppen uit het plaatselijke nieuws:
  • Shitt Happens en Andere Hazen bij Trekkertrek op zaterdag 9 juni
    Shitt Happens is een meidenband uit Bentelo (Twente) en is niet vies van een feestje.
    Lees meer over dit fenomeen op www.shitthappens.nl.
    De band Andere Hazen speelt geen covers van, maar wél Hazes in Rock-’n-roll style.

  • Gemeente Mill wil later protesteren tegen lawaai
    B en W stellen de gemeenteraad voor om nu geen geluidsmetingen te doen in de gemeente.
    Een onbegrijpelijk verzoek, gezien het unanieme besluit dat in september 2005 genomen werd om dat wél te doen. Voor het college geldt dus blijkbaar het aloude gezegde 'Meten is weten' niet. Wat kan er mis zijn met meten? Beter teveel informatie over het 'geluid van Volkel' dan te weinig, interpreteren kan altijd nog.

  • Burgemeester bekijkt mogelijkheden behoud mozaïek
    Grote verschillen werden geconstateerd in de beraamde kosten om een mozïekwerk van 10 vierkante meter te behouden. In overleg met de nazaten van Kees Bastiaans, woonmaatschappij Maasland en de
    plaatselijke kunstcommissie gaat de burgemeester zich er hoogst persoonlijk mee bemoeien om te zien wat de mogelijkheden zijn.

  • Millse aangehouden voor mishandeling buurvrouw
    Zo'n bericht prikkelt de nieuwsgierigheid behoorlijk! Maar meer dan het gegeven dat het om een 56-jarige vrouw gaat die ervan verdacht wordt dat ze haar 49-jarige buurvrouw heeft mishandeld, gaat het nieuwsbericht niet. Geen roddelpers in Mill dus, zeker niet vanaf deze plek!

  • Udenaar aangehouden voor diefstal in Mill
    Een 43-jarige man uit Uden is maandag in zijn woning aangehouden op verdenking van een inbraak die hij op 5 februari 2007 in Mill zou hebben gepleegd. De politie beschikte over voldoende bewijs voor een arrestatie, de verdachte is ingesloten voor verhoor. Moet hij ook maar van andermans spullen afblijven. Die 'spullen' waren trouwens stalen rijplaten, die worden gebruikt op bijvoorbeeld bouwplaatsen om te voorkomen dat vrachtwagens in het zand wegzakken.

Er was dus van alles aan de hand deze week in Mill.
Ook gebeurtenissen die het plaatselijk nieuws níet haalden, maakten deze week bijzonder. Mijn bezoek aan de kapper bijvoorbeeld en het compliment dat ik vervolgens van één van de kinderen uit mijn klas kreeg: "Juf, weet je wel hoe vét dat is!". En die opmerking ging niet over de vetgraad van mijn haar, dat kun je van me aannemen. Of de kleuters die wilden weten hoe oud ik was. Op mijn wedervraag: "Wat denken jullie?" werd enthousiast geroepen: "HONDERD!!!". Dat was vast ook als een compliment bedoeld!

Volgende week geen nieuws uit Mill. Als het goed is en de techniek me niet in de steek laat, lees je hier dan nieuws uit Maleisië. Komend weekend bericht ik vanuit Kuala Lumpur of Johor Bahru, afhankelijk van de tijd en faciliteiten die ik dan tot mijn beschikking heb.

Reactie:
gerry bongers 05-07-2007 08:54
Hallo
Ik wil dat het mozaiek van Kees behouden blijft, zulk culturele rijkdom in Mill mag niet verloren gaan.
groet gerry

Geen opmerkingen:

Een reactie posten