zaterdag 5 mei 2007

Mill versus Nieuwegein

Sinds begin 2005 wonen wij met veel plezier in Mill. Daarvoor woonden wij ruim 25 jaar in Nieuwegein. De omschakeling was groot en er veranderde veel voor ons, op een positieve manier. Want alhoewel wij nooit met tegenzin in Nieuwegein woonden, vinden wij het hier fijner. Mill, een dorp met 6.000 inwoners wint het wat ons betreft qua leefbaarheid 100% van Nieuwegein, een stad met 10x zoveel inwoners (ruim 61.000). Nou moet ik hier wel bij vermelden dat Nieuwegein in wijken opgedeeld is en dat wij in 'onze' wijk met ca. 6.000 inwoners een redelijk dorpsgevoel hadden. Eigen scholen, eigen winkels, eigen buurthuis en een eigen gezondheidscentrum zorgden ervoor dat je elkaar als wijkbewoner vaak tegenkwam. Maar zomaar iedereen groeten, zoals dat in Mill wel de gewoonte is, deed je niet in Nieuwegein. Alleen als je iemand ook echt kende, dan riep je hallo en maakte je soms een praatje. Het leven was er vooral ook sneller dan in Mill, mensen lijken daar meer haast te hebben en er is dus geen tijd voor bijvoorbeeld uitgebreide gesprekken aan de kassa bij de supermarkt. Toen wij pas in Mill woonden, betrapte ik mezelf er wel eens op dat ik me daarover op stond te winden. Dan moest ik mezelf snel tot de orde roepen: 'Wat was ook alweer de reden dat wij liever in Brabant woonden???' Maar een mens verandert snel en die ergernis kan ik me tegenwoordig nauwelijks meer voorstellen. Eigenlijk is er niet zo veel dat we missen aan Nieuwegein, wij vinden dat we al aardig ingeburgerd zijn in Mill.

Maar nu begint er toch iets te 'broeden', de komende weekenden zal het erom spannen. Gaat Mill door naar de eredivisie of moet Nieuwegein eruit? Voor de kenners: nu heb ik het dus over handballen. Het Heren team van MHV'81 heeft de nacompetitie gewonnen en gaat nu voor een plaats in de eredivisie. Helaas voor Nieuwegein heeft het Heren I team van Handbalvereniging Venus/Nieuwegein (bij mij eigenlijk beter bekend onder de oude naam HVN/Attila) het niet zo goed gedaan het afgelopen seizoen, zij worden bedreigd met degradatie. Deze kwestie moet dus uitgevochten worden in 2 wedstrijden, waarvan de eerste op zondag 6 mei in Mill is. Dat lijkt me in het voordeel van MHV, de eerste wedstijd thuis in de eigen sporthal De Looierij. Als ze die nou maar winnen, dan kunnen ze de zaterdag daaropvolgend met een gerust hart naar Nieuwegein afreizen. Laat ze daar maar eens zien wat Mill kan! Het zou toch prachtig zijn als het kleine dorp Mill komend seizoen acte de présence mag geven in de eredivisie handbal!
Het is wel duidelijk lijkt me voor wie ik 'ben', voor Mill natuurlijk. Al was het alleen maar omdat ik van nature liever voor het kleine kies. Niks mooier toch dan David die wint van Goliath?!
Laatste nieuws: Mill-Nieuwegein eindigde in een 27-24 overwinning voor MHV'81.
GEFELICITEERD MILL, VOLGENDE WEEK NOG EEN KEER!!!


Reacties:
Rene Scheffer 05-05-2007 12:26
We lezen graag hier resultaat. Mill, toch nog 6000 inwoners, nie eens heel klein dus.

Robert Hermens 07-05-2007 22:16
Leuk om z'n reacties te lezen over MHV als je het net afsurft. We zijn aan het kijken naar de mogelijkheden om ook de uitwedstrijd met velen te gaan bezoeken. Zoals vernomen zijn er daar weinig plaatsen voor bezoekers. Mogelijk kent u de omgeving daar en kunt u mij informeren of er in de nabije omgeving een cafe of zaal gevestigd is??? Graag zie ik uw reactie

Joseline Haverman 07-05-2007 23:13
Inderdaad, ik sluit mij aan bij Robert. Heel leuk om dit soort stukjes op het internet te lezen. Al helemaal wanneer MHV de favoriet is!

Jos van Boekel 08-05-2007 08:14
Met z'n allen willen we handbal promoten. Dankzij de inspanningen van MHV'81 leeft handbal Mill en omgeving als nooit te voren. De publieke belangstelling is groot en veel jeugdleden genieten van het spel van hun favorieten. Het is dan ook bijzonder spijtig om te horen dat er zondag een wedstrijd gspeeld wordt waar maar een beperkt aantal supporters mag komen kijken. Dit is helemaal onbegrijpelijk als je weet dat er in Nieuwegein een prachtige sporthal staat waar ruim 1400 supporters in kunnen. Uit het oogpunt van handbalpromotie en sportieve plicht moet de returnwedstrijd gespeeld worden in een grotere sporthal. Het is toch te zot dat een promotie/degradatiewedstrijd voor de eredivisisie in een te kleine hal gespeeld gaat worden. Laat iedereen die dat wil genieten van het handbalspel. Daarmee promoot je handbal!

Station Mill 08-05-2007 12:13
In welke hal wordt de wedstrijd dan gespeeld? Sportcomplex Galecop is de 'thuisbasis' van Venus/Nieuwegein, is die niet groot genoeg?

Marise Jansen 08-05-2007 19:21
Ik weet niet hoe de sporthal heet, maar heb begrepen dat er slechts 300 plaatsen beschikbaar zijn. Voor MHV worden er maar 100 gereserveerd....
Dit is echt veel te weinig!!!
Hopelijk doet men hier iets aan.
Alvast bedankt, namens zeer veel supporters.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten