zaterdag 5 april 2008

Mill op z'n kop?


Of er deze week iets gebeurd is in Mill zou ik u niet kunnen zeggen. Van enig nieuws heb ik helemaal niks gemerkt. Dat ligt absoluut niet aan het reilen en zeilen van de mensen in Mill. Nee, het ligt volledig aan mij.
Ik was deze week zó druk bezig achter mijn pc, dat Mill bij wijze van spreken rondom mij in brand zou hebben kunnen staan. Ik had het er hooguit nog een beetje warmer van gekregen. De hele week zat ik met rode konen achter mijn pc gebakken om mijn opdracht maar op tijd af te kunnen krijgen.

Nou werk ik normaal gesproken al veel en volgens mij ook in een redelijk vlot tempo, maar nu moet er echt een schepje bovenop. Alle activiteiten die niet direct met deze opdracht te maken hebben, zijn geschrapt. Zo is er voorlopig bijvoorbeeld geen tijd voor mijn favoriete bezigheid 'juffen'. Het Millse onderwijs zal het even zonder mij moeten stellen. Alleen voor de hond moet ik dagelijks de deur uit en af en toe mag ik ook nog even naar buiten om een boodschapje te doen. Dat is maar goed ook, want de hele dag op een bureaustoel is niet echt goed voor je. Bewegen moet, ook als er eigenlijk geen tijd voor is. Daarom begin ik 's ochtends op de speedbike, daarop trap ik in een flink tempo 10 kilometer weg in ongeveer 20 minuten. Dan hoef ik me tenminste de rest van de dag niet schuldig te voelen over mijn zittend bestaan. Verder zorg ik ervoor dat ik om de 2 uur een kleine pauze inlas, die kan ik dan opvullen met wat huishoudelijk werk. Bijvoorbeeld een was draaien of ophangen, even stofzuigen of andere klussen die toch ook moeten gebeuren.

Daarbij bedenk ik dan hoe heerlijk het zou zijn als mijn oproep op www.station-mill.nl eindelijk eens beantwoord werd. Ik zoek al een poos een huishoudelijke hulp die ervoor kan zorgen dat er ook eens flink gepoetst wordt in ons mooie huis. Maar tot nu toe zonder succes. Hoe heerlijk zou het zijn als er eens per week iemand de grote klussen van me over zou kunnen nemen. Niet alleen in deze extreem drukke tijd, maar ook als alles weer 'gewoon' is, want dan komt er hopelijk weer een opdracht die veel van mijn tijd opslokt.
Maar voorlopig ben ik nog wel bezig met deze grote klus. De deadline van 1 mei komt te snel in zicht, het zal een race tegen de klok worden.

Natuurlijk staan er tot die tijd nog andere vaste afspraken op de agenda die veel tijd kosten. Soms zakelijk, zoals bezoeken aan Wenen en Antwerpen, maar ook privé proberen we er toch iets leuks van te maken. Vanochtend bijvoorbeeld hadden we een Workshop Chocolade in Valkenswaard (zie Lievendags Weblog), dat zorgt dan weer voor de nodige ontspanning.

Maar eigenlijk is dit stukje dus een noodkreet: HELP! Daarom deze week geen nieuws uit Mill. Als het er was, heb ik er namelijk niks van gemerkt. Misschien stond Mill wel op zijn kop of zijn er vreugdekreten geslaakt. Ze hebben me niet bereikt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten