vrijdag 1 augustus 2008

Vakantietijd

Hoe vaak kijkt een mens per dag op zijn horloge? Dat merk je pas als je vergeten bent om dat om te doen. Als je net zoals wij heel dicht bij de kerk woont, kijk je bijna even vaak per dag even op de torenklok. Maar helaas, de tijd in Mill staat nog steeds stil. Als ik 's ochtends met de hond ga wandelen, kijk ik als ik vertrek altijd even naar de kerktoren en ook nu er al een week niks meer te zien is, kan ik die gewoonte maar niet afleren. Zul je zien dat ik straks eindelijk zover ben dat ik niet meer kijk op de dag dat de nieuwe wijzerplaten ons tegemoet glimmen! Dan moet ik weer helemaal opnieuw wennen. Er zijn vast veel meer mensen in Mill die tevergeefs omhoog kijken, zeker op de momenten dat de klok zich laat horen. Het is ook een vreemde gewaarwording: je hóórt wel hoe laat het is, maar je ziet het niet!

Natuurlijk staat de tijd niet echt stil in Mill, al is het in de zomer wel rustiger. Voor de Millenaren die elders op vakantie zijn, zijn trouwens wel een heleboel 'toeristen' naar ons dorp en zijn mooie omgeving gekomen. Je merkt het bijvoorbeeld in de supermarkt, je hoort opeens veel minder Brabants praten. Achter op de auto's die op de Markt geparkeerd staan, zie ik dat ze uit alle delen van Nederland afkomstig zijn. Voor het weer hoef je ook niet echt naar het buitenland, ook al dacht men daar 2 weken geleden nog heel anders over! Toen meldde de ANWB het drukste weekend ooit door mensen die hals over kop zonniger oorden opzochten. Nu loopt iedereen te puffen, want tevreden met het weer zijn we in Nederland toch nooit. Volgens deskundigen van het KNMI zullen we eraan moeten wennen, het wordt écht heter en natter in ons land.

Dat het rustiger is in Mill merkte ik ook toen ik woensdag naar de markt ging om mijn wekelijkse portie groente en fruit te kopen. Er stonden opvallend weinig kramen, ook marktkooplui gaan met vakantie! Gelukkig stond mijn 'eigen' groenteboer gewoon op de vertrouwde plek.

Vandaag gebeurde er in en om ons huis ook iets bijzonders. Cameraman Toon Willems van KKN Media heeft een film van ons huis gemaakt. Voor een filmpje van 3 minuten is hij ruim een uur bezig geweest met opnames maken. Als de film gemonteerd is, wordt die uitgezonden in het programma "Uit en Thuis", dat in het gehele Land van Cuijk tweemaal per dag en 7 dagen per week is te zien op KKN Regio TV. Bovendien zal het binnenkort ook via live videostream op de KKN website te zien zijn. Als je een huis in de verkoop hebt, moet je gewoon álles proberen om het aan de juiste man en/of vrouw te brengen. Zo'n filmpje is een mooie aanvulling op de makelaarswebsites waarop ons huis al met 48 foto's gepresenteerd wordt. Wij zijn benieuwd welke reacties wij erop zullen krijgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten