zondag 1 oktober 2006

Edah wordt Albert Heijn

Gaan we naar Edje of gaan we naar Appie? De Edah in Mill wordt dit jaar nog een grote Albert Heijn zo is ons beloofd. Dan hoef ik me deze vraag in ieder geval niet meer te stellen, want dan kan ik lekker dicht bij huis naar mijn favoriete supermarkt. Dit gaat op reclame lijken, maar dat is het niet helemaal.
Wel ben ik heel erg blij dat we in Mill een AH krijgen, want nu rijd ik toch zeker één keer per week naar Uden of Boxmeer voor bepaalde artikelen die ik niet in Mill kan krijgen. Noem het verwend, want het is natuurlijk absurd om kilometers te maken voor alledaagse boodschappen als je in een dorp woont met zoveel supermarkten per inwoner, maar ik heb het er wel voor over!
Want als je jaren klant bent geweest bij een bepaalde grootgrutter dan ga je wennen aan een aantal zaken en rijd je daar graag een stukje voor om. Dat wil niet zeggen dat ik niks in de supermarkten in Mill koop, verre van dat. Met de Edah als achterbuurman en Jan Linders als overbuur is er niks gemakkelijker dan de zware wekelijkse boodschappen daar te halen. Vooral bij mijn achterbuurman zijn wij een grote klant, want deze supermarkt is zeer ruim gesorteerd. En eerlijk gezegd begon ik na ruim een jaar ook al behoorlijk te wennen en ging steeds minder naar Appie. Eigenlijk was ik best tevreden over het aanbod, de kwaliteit en de prijzen van deze Lekker&Laag supermarkt.
Maar toen kwamen de berichten dat Laurus niet kon overleven zonder o.a. de Edah-supermarktketen te verkopen. Ik riep toen al hoopvol: "Misschien krijgen we dan wel een Albert Heijn...". Maar in de pers werd over deze keten niet gerept, wel over andere grote partijen die de Edah-supermarkten zouden overnemen. Het bleef spannend tot er een groot artikel voor op 'De Koerier' stond met de bekendmaking dat Edah van der Ven tot Albert Heijn zal transformeren:

"Albert Heijn is de top als het gaat om levensmiddelen: vernieuwend en vers", zegt winkeleigenaar Luc van der Ven, die duidelijk trots is op de samenwerking. De winkel blijft even groot."

Zo, dat is dan geregeld! Onze Edah wordt een hele grote Albert Heijn en dan hoef ik geen extra tijd en geld meer te besteden aan de boodschappen bij mijn favoriete grutter. Want als dochter van een kruidenier wil ik graag op de kleintjes blijven letten!

Reactie:
Rob 01-10-2006 13:21
Mooi, dat logo. Is dat die supermarkt vlakbij dat parkje aan het kanaaltje? Ik heb er nog rondgedwaald bij de overblijfselen van de Peel-Raamstelling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten