zaterdag 31 mei 2008

TE KOOP

Dit zal zeker niet het laatste schrijfsel zijn dat ik op Station Mill zet, maar je zou wel kunnen zeggen dat dit het begin van het einde is. Het einde van onze tijd in Mill.
Het is niet dat wij het niet naar onze zin hebben in Mill, we wonen er graag. Maar de afstand tot Utrecht en het steeds drukker wordende woon-werkverkeer op dat traject laten ons geen andere keus. We moéten wel als we er samen ook nog zoiets als een sociaal leven op na willen houden. We hebben dus stevige verhuisplannen.

Onze eerste stap is het aanbieden van onze fijne woning op de huizenmarkt. Dat doen we niet zonder verdriet, want bijna drieënhalf jaar geleden dachten wij dat we heel lang in het huis van onze dromen zouden blijven wonen.
Deze week is de makelaar geweest voor de eerste afspraken en volgende week worden er foto's gemaakt en zal er een presentatie op Funda komen. Én natuurlijk een bord met in grote letters ´Te Koop´ erop in de tuin.
En dan volgt het grote wachten... en dat is nou net iets waar ik helemaal niet goed in ben. Actie moet er komen, en snel graag. Om het idee te hebben dat ik er zelf ook alles aan doe, heb ik vast een voorproefje op internet gezet. De link daarheen (http://tekoop.station-mill.nl) heb ik in een begeleidende mail aan al mijn vrienden en bekenden gestuurd, in de hoop dat ze toevallig iemand weten die een huis zoekt in de omgeving van Nijmegen.

Vanaf nu gaan wij er dus rekening mee houden dat ons huis te koop staat en we, hopelijk binnen afzienbare tijd, gaan verhuizen. Er kunnen kijkers komen, het huis moet opgeruimd worden. Vandaag heb ik maar vast de ramen gelapt, dan glimmen ze mooi op de foto's die woensdag door de makelaar gemaakt worden. Terwijl stap 1 pas gezet is, zijn we in gedachte soms al met stap 2 bezig: het zoeken naar een ander huis. Waar zal dat staan? Kunnen we alles wel meenemen? Gaat het straks qua tijd wel lukken om iets anders te vinden terwijl dit huis al verkocht is?

Er zullen waarschijnlijk nog veel afleveringen volgen op dit blog. Want zelfs al komen er al snel kopers, verhuizen gaat meestal niet van de ene op de andere week. Het zal een rare tijd worden, terwijl het normale leven natuurlijk gewoon doorgaat. Zo lang als we nog in Mill wonen, blijf ik er uiteraard over schrijven.
Tot volgende week! (En vergeet niet ook even op 'TE KOOP' te kijken!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten