zondag 11 mei 2008

Vakantiegevoel

Nog nagenietend van een warme middag in de zon, zit ik mijn wekelijkse stukje te typen. Het lijkt erop dat ik een beetje het ritme kwijt ben, de vorige keer is al meer dan 10 dagen geleden. Waarschijnlijk komt dat omdat er de laatste 2 weken van een normaal ritme nauwelijks sprake is. Allemaal vrije dagen tussendoor en dan ook nog eens heel mooi weer. Je zou van minder een vakantiegevoel krijgen! En dat is precies wat ik een beetje heb de laatste tijd. Ondanks dat het op zakelijk gebied nog steeds heel druk is, lijkt het toch minder te spannen. Dat gevoel krijg ik altijd van de zon, het kan me niet warm genoeg zijn. Dan voel ik me gewoon op mijn best.
's Ochtends wakker worden van de zon en overdag veel buiten proberen te zijn, helpen me dat ontspannen gevoel te behouden. Het lijkt ook of je meer tijd hebt als het niet al om 5 uur donker wordt. Het komt dan ook steeds vaker voor de laatste weken dat ik om 7 uur nog zit te werken, zonder het gevoel te hebben dat het al tijd wordt om te gaan koken. Voor mij is het helemaal duidelijk waarom ze in Zuid-Europa veel later gaan eten 's avonds, dat is een ritme dat ik prima begrijp.
Gisteren waren we in Den Bosch waar het ontzettend druk was in de stad vanwege 'Jazz in Duketown'. Op diverse podia in de stad traden jazzbands op en dat gecombineerd met de zaterdagmarkt en het overige winkelende publiek zorgde voor veel gezelligheid. Het mooie weer droeg daar nog eens extra aan bij, ik kreeg er een beetje een 'Zuid-Frankrijk-gevoel' bij. Daar had het felle zonlicht natuurlijk ook veel mee te maken. Maar ook eerder in de week, toen ik met een vriendin in Uden uitgebreid lunchpauze hield, was dat gevoel er al.
Het 'eindelijk zomer' gevoel straalt van mens en natuur af! In 2 weken tijd zagen we het heel voorzichtige groen aan de bomen veranderen in een uitbundig bladerdak. Ik reed voor mijn plezier over de Stippelberg, de weg van De Rips naar Milheeze, een weg die ieder seizoen prachtig is, maar nu op zijn mooist! Ook als ik over de Vorleweg hier in Mill rijd, waan ik me een beetje op vakantie. In mijn autootje, dak open en de radio aan, dan wordt zelfs een boodschap doen een vakantieritje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten